dilluns, 23 de febrer del 2009

Una història que s´acaba.

A l´escola sempre tenim cura de les paraules que empram mestres i alumnes, que siguin les adequades i que s´emprin amb respecte, però mai ho haviem treballat en una activitat concreta sino que ho treballavem en el dia a dia.
Enguany ha estat diferent.
Amb motiu del dia de la Pau ens vam inventar un personatge, La Rateta Giberta, que ens va transmetre el seu entusiasme per col.leccionar Paraules dolces.
A l´escola durant uns dies tots vam posar especial atenció en emprar aquestes paraules i encara dura. Hem aconseguit que d´una manera engrescadora les paraules dolces prenguessin força en el nostre vocabulari i ens ajudassin a establir relacions més agradables i repectuoses.
Aquesta activitat s´ha concluit amb la disfressa de Carnaval, quan ens vam vestir de ratetes i ratolins.
La història ja s´ha acabat però la dolçor de les paraules dites amb cura i carinyo a la nostra escola ens ha quedat .
GRÀCIES
BON DIA!
ADÉU!
PER FAVOR
PERDÓ
HOLA!
M´HO DEIXES

Si voleu saber com va anar la història de na Giberta a la nostra escola clicau aquí.



Aquí teniu la carta d´acomiat de la nostra amiga la rateta.


Hola amics i amigues!
Sabeu qui som?
Nooooooo!Idò vos donaré una pista.
Les meves orelles són
Com que tenc una coa molt llarga m´agrada posar-m´hi un
i tenc una com la que vau dur per Carnaval.
Què, ja ho heu endevinat! Idò sí, som na GIBERTA.
Ara que ja teniu una col.lecció molt i molt grossa de
PARAULES DOLCES

vos he de dir Adéu.No sé si podré tornar a la vostra escola però quan vaig venir me´n vaig anar
molt contenta quan vaig veure com empraveu moltes paraules polides i poques d´aquelles que
ens fan mal a les orelles i ens fan sentir malament.
No les oblideu mai i emprau-les per tot allà on aneu, l´escola, amb els amics, a ca vostra, amb els germans... perquè si així ho feis vos sentireu més bé vosaltres
i tots els que estiguin al vostre costat.
Idò amb molta pena vos he de dir Adéu!I no me´n puc anar sense dir-vos
una paraula dolça de les meves
Adéu panderets i panderetes, i una besadeta qui vola muuuuuuuua!
Fins una altra

Na Giberta



dimecres, 18 de febrer del 2009

La representació a psicomotricitat

Aquestes fotografies són una mostra d´un dels tipus de representacions que feim en acabar la sessió de psicomotricitat: El dibuix.
La representació sempre és la darrera part de la sessió i és el moment en que quan ens aturam de l´activitat física el pensament intenta recordar tot allò que el cos ha fet, fent-nos més conscients de les vivències que hem tingut.
La consigna per fer el dibuix és que s´han de dibuixar com a mínim ells en un espai, joc, moment de la sessió , a partir d´aquí poden afegir els elements que vulguin, dibuixar els amics, diferents jocs...
Quan el dibuix està llest els demanam què han dibuixat i demanam que el dibuix sigui representatiu del que ens diuen i del que han fet durant l´estona a la sala.
Mirau que bé se n´ensurten!
Veureu que hi ha una clara representació del que ells dibuixen i les fotografies que hi ha dels muntatges a l´aula.
Els dibuixos pertanyen a un grup de P5 durant el més de gener .

dilluns, 16 de febrer del 2009

Estudiam ELS LLEONS P4

Durant el curs de P4, d´un grup que ara està a 1r, vam demanar als fillets què volien estudiar?, i va sortir el tema dels LLEONS. L´elecció no ens va sorprendre perquè és molt normal que triin per estudiar un animal i d´entre aquests el lleó és un dels preferits.El power point que veureu a continuació és un resum de com va anar el projecte i quins aspectes vam estudiar. Sols dir que tenia una relació directe amb el mapa conceptual que anavem confeccionant al suro de la classe i que les paraules que acompanyen a les imatges estan pensades i organitzades perquè puguin ser llegides pels fillets i filletes. El power estava pensat per ser introduit al racó de l´ordinador perquè se pugui visualitzar, però no va ser possible.